Avocatii nostri vor studia fiecare clauza contractuala pentru a le identifica pe cele abuzive si vor incepe demersurile pentru eliminarea lor din contract.
Clauzele contractuale trebuie sa fie in conformitate cu exigentele legislative de protectie a consumatorilor persoane fizice, fiind imperativa revizuirea si negocierea contractului in scopul optimizarii sale, dincolo de eliminarea clauzelor abuzive.
Nicio suma incasata fara temei legal nu trebuie
sa profite profesionistului care a profitat de lipsa de pregatire juridica a
consumatorului persoana fizica.
Ce sunt clauzele abuzive? In cazul in care o parte in contract este o persoana fizica - consumator, clauzele contractuale trebuie sa fie clare, fara echivoc, sa nu lase loc de interpretare, fiind interzisa stipularea unor clauze abuzive. O clauza este abuziva cand nu a fost negociata direct cu consumatorul, daca este de natura a crea un dezavantaj vadit consumatorului (dezechilibru). Echipa de specialisti AS Legal constata si reclama caracterul abuziv al clauzelor contractuale, urmand ca acestea sa nu mai produca efecte fata de dumneavoastra (consumator). Esential este ca, fiind consumator, a aflati pe o pozitie de protectie speciala fata de comercianti (banca, institutii, firme), existand reguli speciale de protectie a drepturilor consumatorilor - sa fiti informat corect, sa puteti renunta la contract in mod unilateral (din propria vointa), dreptul de a cere despagubiri in urma prejudiciilor cauzate in urma obligatiilor abuziv impuse.
Ce drepturi are un consumator? Legea protectiei consumatorilor prevede o multitudine de drepturi pe care echipa AS Legal le aplica in numele clientilor, insa vom mentiona 2 drepturi esentiale din cadrul acestei protectii speciale:
1) Libertatea de a lua decizii la achizitionarea de produse si servicii, fara a vi se impune in contracte clauze abuzive
2) Dreptul de a beneficia de o redactare clara si precisa a clauzelor contractuale, inclusiv cele privind caracteristicile calitative si conditiile de garantie, de pret, conditii de credit, dobanzi etc.
AS Legal are expertiza in a gestiona situatii in care drepturile consumatorilor sunt lezate si de a reprezenta in negocieri consumatorul sau, daca este nevoie, reprezentare in fata instantelor de judecata competente.
Astfel, aveti dreptul de a solicita "eliberarea" din situatiile abuzive prin care sunteti obligati dincolo de vointa initiala, de a fi despagubit de daunele provocate, de a vi se asigura asistenta necesara etc. Echipa noastra poate aplica binecunoscutul principiu al impreviziunii, principiu folosit de catre consumatori ca fiind capat de negociere in majoritatea contractelor bancare.
Legea aplicabila. Legislatia in materie de clauze abuzive este un instrument esential pentru restabilirea echilibrului contractual adesea inexistent in raporturile dintre cele 2 parti. Este vorba despre Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre profesionisti si consumatori.
Ce prevede legea? Conform art. 2 din O.G. nr. 21/1992 si art. 4 din Legea nr. 193/2000, o clauza contractuala care nu a fost negociata direct cu consumatorul va fi considerata abuziva daca, prin ea insasi sau impreuna cu alte prevederi din contract, creeaza, in detrimentul consumatorului si contrar cerintelor bunei-credinte, un dezechilibru semnificativ intre drepturile si obligatiile partilor.
Avocatii nostri specializati deopotriva in materia clauzelor abuzive si in negocieri vor studia contractul dumneavoastra si, identificand toate clauzele susceptibile de a fi calificate drept abuzive, vor concepe strategia de negociere cu cocontractantul profesionist, scopul fiind, bineinteles, eliminarea clauzelor abuzive. Dupa eliminarea clauzelor abuzive si restabilirea echilibrului contractual, echipa AS Legal, daca se va impune, va gestiona si situatia recuperarii prejudiciilor cauzate de caracterul abuziv al obligatiilor pe care le-ati executat.